منابع
قرآن کریم
اپلی، ارنست (۱۳۷۱)، رؤیا و تعبیر رؤیا، تهران: فردوسی.
احمدی، جمال (۱۳۹۳). «بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مولانا جلال الدین و مولوی کرد درباره ی جبر و اختیار ادب نامه ی تطبیقی، ادبیات و زبان های خارجی، دوره 1، شماره ی 1، صفحه 9-26.
استوار، مسیب (۱۳۹۱). رنگ ها، تهران: نشر کارنگ، چاپ سوم.
اسماعیل پور، ابوالقاسم (۱۳۷۷). اسطوره و بیان نمادین، تهران: انتشارات سروش، چاپ اول.
ایستن، یوهانس (۱۳۷۸ش). عناصر رنگ ایتن، ترجمه ی بهروز ژاله دوست، تهران: عفاف، چاپ سوم.
باخزری، ابوالمفاخر یحیی (۱۳۵۸). اوراد الاحباب و فصوص الأداب، به کوشش ایرج افشار، تهران: انتشارات فرهنگ ایران زمین، چاپ دوم.
بهار، مهرداد (۱۳۷۵). ادیان آسیایی، تهران: نشر چشمه، چاپ اول.
توکلی، حمید (۱۳۸۷). رنگ در تصویر سینمایی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکده ی هنر، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
عثمان پور، کلثوم (۱۳۸۵). بررسی زیبایی شناسی در دیوان مولوی گرد، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد سنندج.
علی اکبرزاده، مهدی (۱۳۸۷)، رنگ و تربیت، تهران: انتشارات میشا، چاپ دوم.
فتح الهی، علی و شمس السادات حسینی (۱۳۹۶). «واکاوی مفاهیم صوفیانه در اشعار مولوی گرد»، ادبیات و زبان های محلی ایران زمین، دوره 7، شمارهی ۲، شمارهی پیاپی ۱۶، صص ۱۱۶-۹۵.
کبری، شیخ نجم الدین (۱۳۶۳). آداب الصوفیه، به اهتمام مسعود قاسمی، تهران: زوار، چاپ اول.
لوشر، مارکس (۱۳۸۸). روانشناسی رنگ ها، ترجمه ی ویدا ابی زاده، تهران: نشر درسا، چاپ بیست و نهم.
ملا کریم، محمد (۱۳۸۶). مولوی گرد، زندگی و آثار او، ترجمه ی جمال احمدی، سنندج: تافگه.
مه وله وی، عبدالرحیم تاوه گوزی (۱۳۸۰ق). دیوان شعر، تصحیح ملا عبدالکریم مدرسی، بغداد: چاپخانه ى النجاح.
نیکو بخت، ناصر و سید علی قاسمزاده (۱۳۸۴). زمینه های نمادین رنگ در شعر معاصر» (با تکیه و تأکید بر اشعار نیما، سپهری و موسوی گرمارودی)، نشریه ی دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی، شماره ی ۱۸ (پیاپی ۱۵)، صص۲۴۰.
واردی، زرین تاج؛ مختارنامه، آزاده (۱۳۸۶). بررسی رنگ در حکایت های هفت پیکر نظامی، ادب پژوهی، دوره 1، شماره ۲، صص ۱۸۹-۱۶۷.