آبی، رضا. (1393). شهوگار زمسانی. ایلام: انتشارات زاگرو.
آذر، امیر اسماعیل. (1393). الهینامه عطار در نظریه معناشناسی آلژیر گریمس و شکلشناسی ژرار ژنت، تهران: انتشارات سخن.
اسکولز، رابرت. (1383). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات. ترجمۀ فرزانه طاهری، تهران. نشر آگه.
پراپ، ولادیمیر. (1386). ریختشناسی قصههای پریان. ترجمه فریدون بدرهای، چ2، تهران: انتشارات توس.
حسینی، سمیه. (1396). روزگار قصهها متلهای کردی ایلامی. ایلام : انتشارات زانا.
درپر، مریم و یاحقی، محمدجعفر. (1389). «تحلیل روابط شخصیتها در منظومه لیلی و مجنون نظامی». نشریه شعر پژوهی، دوره 2، شماره 3، صفحه 65 – 89.
ساداتی، سیدشهابالدین. (1387). «روایتشناسی داستان حسن کچل از دیدگاه پراپ، تودوروف و گریماس»، ماهنامۀ گلستان، اسفند شماره 96، صص61-57.
سجودی، فرزان. (1383). نشانهشناسی کاربردی.تهران: نشر قصه.
سلدن، رامان و پیتر ویدوسون. (1397). راهنمای نظریۀ ادبی معاصر. ترجمۀ عباس مخبر. تهران: نشر بان.
شوهانی، علیرضا و پروین پیکانی. (1395). «سیر ادبیات داستانی در ایلام». مجله فرهنگ ایلام، سال 16، شماره 50 و 51.
عزیزنیا، یوسف و همکاران. (1393). قصههای سرزمین میدیا. ایلام : انتشارات زاگرو.
کاسی، فاطمه. (1387). « تحلیل ساختار داستان پادشاه سیاه پوش از منظر بارت و گریماس»، ادبپژوهی، دوره 2، شماره 5، صفحه 183-200.
نیازی، فاطمه. (1394). «تحلیل داستانهای کودکان بر مبنای نظریۀ گریماس». پایان نامه کارشناسیارشد .قم: دانشگاه قم .
مشیدی، جلیل و راضیه آزاد. (1390). «الگوی کنشگر در برخی روایتهای کلامی مثنوی معنوی بر اساس نظریۀ الگوی کنشگر گریماس»، نشریه متنشناسی ادب فارسی، دوره 47، شماره 3، صفحه 35- 46.
مکاریک، ایرنا ریما. (1385). دانشنامۀ نظریههای ادبی معاصر. ترجمۀ م. مهاجر و م. نبوی. تهران: نشر آگه.
منصوریمقدم، منصور. (1398). افسانهها، داستانها و متلهای کردی. تهران : انتشارات جامعهشناسان.
محمدزاده، عباس. (1399). ده بان بال سیمرخ. ایلام : انتشارات ژ.