منابع
الهی، نورعلى (۱۳۶۶)، برهان الحتی، چ هفتم، تهران: چاپ سها.
امیریان، صمد (۱۳۸۵)، فرهنگ نامه شاهنامه، کرمانشاه: کرمانشاه، چاپ دوم.
بایندر، هانری (۱۳۷۰)، سفرنامه هانری پاینر (کردستان، بین النهرین و ایران، ترجمه کرامت الله افسر، تهران: فرهنگسرای یساولی۔
پورداود، ابراهیم (۱۳۵۶)، فرهنگ ایران باستان، تهران: دانشگاه تهران
---- (۱۳۷۷)، یشت ها، جلد دوم تفسیر و تألیف، تهران: اساطیر، چاپ اول.
--- (۱۳۸۱)، اوستا، تهران: اساطیر
پولاک، ادوارد (۱۳۶۱) سفرنامه ی پلاک (ایران و ایرانیان)، ترجمه ی کیکاوس جهانداری، تهران: خوارزمی.
پیر نظر، ناهید (۱۳۸۲)، «مقایسه ی فره ایزدی با التفات الهی در ادبیات فارسی یهود»، نشریه علوم انسانی، ایران شناسی، شماره ۵۷.
جیحون آبادی، نعمت الله (۱۳۶۳)، حق الحقایق یا یا شاهنامه ی حقیقت (شرح منظومه بزرگان اهل حق)، انضام و حاشیه بر حق الحقایق، تألیف نورعلی الهی، تهران: اساطیر.
حسینی، حسن و حسن بشیریه (۱۳۷۸)، «فرهنگ شیعی و کاریزما در انقلاب اسلامی ایران»، مجله ی مدرسه علوم انسانی، سال نوزدهم، شماره ی چهارم.
خرمشاهی، بهاء الدین (۱۳۸۴)، حافظ نامه، ج اول، چ پانزدهم، تهران: علمی فرهنگی.
دیوان گوره (۱۳۸۲)، به کوشش سید محمد حسینی، کرمانشاه: باغ نی۔
زمانی، کریم (۱۳۸۱)، شرح جامع مثنوی، دفتر اول، چاپ یازدهم، تهران:اطلاعات.
--- (۱۳۸۹)، شرح جامع مثنوی معنوی، دفتر پنجم، تهران: اطلاعات
سرانجام (۲۰۰۷)، به کوشش طیب طاهری، عراق: سلیمانیة: انستیتو فرهنگی کرد: آراس۔
سلطانی، محمد على (۱۳۶۴)، حدیقه ی سلطانی، ج اول، بی نا۔
شل، لیدیف (۱۳۶۲)، خاطرات لیدی شل، ترجمه ی حسین ابوترابیان، تهران: نثرنو.
شیخ امیر (۱۳۷۹) دفتر کلام شیخ امیر، به اهتمام حسین روحتافی، به خط سید ایان خاموشی
صدری، محمود (۱۳۷۵)، «تحلیل جامعه شناسی مفهوم فره ایزدی در شاهنامه». مجله فلسفه، کلام و عرفان، شماره ۲۹
صفری، حیدر (۱۳۷۸)، واژه نامه ی دالا هو، کرمانشاه: مؤلف.
عفیفی، رحیم (۱۳۷۴)، اساطیر و فرهنگ ایرانی در نوشته های پهلوی، تهران: توس.
علم مهرجردی، نسرین، محمدکاظم شاکر (۱۳۹۱)، «رابطهی انسان با خدا؟ تمثل، تجسد با تجلى؟»، دو فصلنامه ی انسان پژوهی دینی، سال نهم شماره ی ۲۸.
فردوسی، ابوالقاسم (۱۳۸۸)، شاهنامه بر اساس چاپ مسکو، چاپ چهارم، تهران: ققنوس.
فهیمی، رضا، حسین آقاحسینی، محمدرضا نصر اصفهانی (۱۳۹۱)، «بررسی مفهوم تجلی و انواع آن از دیدگاه این عربی»، دو فصلنامه ی ادبیات عرفانی، امسال سوم شماره ی ، دانشگاه الزهرا۔
کریم خلیل (بی تا)، دفتر کلام کریم خلیل، نسخه ی خطی۔
کزازی، میر جلال الدین (۱۳۶۸)، از گونه ای دیگر، جستارهایی در فرهنگ و ادب ایران، تهران: نشر مرکز.
----. (۱۳۸۴)، نامه باستان، ویرایش و گزارش شاهنامه فردوسی، ج اول، چ سوم، تهران: سمت.
کو ورجی کویاجی، جهانگیر (۱۳۷۱)، پژوهشی در شاهنامه. گزارش و ویرایش جلیل دوستخواه، تهران: زنده رود.
کلام حضرت سید فرخی و یارانش (۱۳۸۴)، به اهتمام سید ایاز و حسین روحتافی، بی نا۔
گوهرین، صادق (۱۳۶۸)، شرح اصلاحات تصوف، ج سوم، تهران: زوار.
لاهیجی، شیخ محمد (۱۳۷۱)، مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشن راز، با مقدمه ی کیوان سمیعی، چاپ پنجم، تهران: سعدی۔
معین، محمد (۱۳۳۸)، مزدیسنا و أدب پارسی، تهران: دانشگاه تهران.
مولوی، جلال الدین (۱۳۹۲)، مثنوی معنوی، تهران: آوای ماندگار.
نظری جلالوند، علی (۱۳۸۰)، نقدی بر کتاب «سیری کوتاه در مرام اهل حق»، کرمانشاه: طاق بستان.
--- (۱۳۸۴) نگاهی گذرا به آیین یاری، بی نا۔
--- (۱۳۹۲)، نگاهی صرفا تاریخی به پیدایش دین یاری (اهل حق) ، بی نا۔
وبر، ماکس (۱۳۸۴)، دین، قارت، جامعه، ترجمه احمد تدین، جاپ دوم، تهران: هرمس.
هجویری، علی بن عثمان جلایی (۱۳۷۸)، کشف المحجوب، تصحیح و. زکوفسکی، با مقدمه ی قاسم انصاری، چاپ ششم، تهران: طهوری.